Filmski festivali v regiji, okrogla miza
Strategije in vizije organiziranja uspešnega mednarodnega in nacionalnega filmskega festivala bodo predstavili gostujo?i festivalski organizatorji iz sosednjih držav: Avstrije (Crossing Europe Filmfestival Linz, Diagonale – festival avstrijskega filma), ltalije (Trieste Film Festival) in Hrvaške (Motovun Film Festival, ZagrebDox, Animafest, Pula Film Festival, 25FPS – mednarodni festival eksperimentalnega filma in videa) ter Slovenije.
Vnaprejšnje prijave udeležbe na e-mail mediadesk.slo@film-center.si do 10. septembra 2013.
Moderator:
Igor Prassel, vodja Festivala slovenskega filma.
Sodelujo?i govorniki:
Barbara Pichler (Diagonale, AT)
Umetniška direktorica festivala avstrijskega filma Diagonale od junija 2008. Po študiju gledaliških in filmskih študij na Univerzi na Dunaju je prejela magisterij iz filmskih in TV študij na Univerzi v Londonu / British Film Institute. Od leta 1995 dela na podro?ju filma in medijev kot kustosinja, založnica in filmska posrednica. Razvila je koncepte za filmske serije in programe, sodelovala na razli?nih festivalih in prireditvah ter je sourednica zbirke filmsko-teoreti?nih esejev ” Moving Landscapes: Landschaft und Film” (Dunaj 2006) in monografije »James Benning« Dunaj 2007).
Festival DIAGONALE je zasnovan kot forum za predstavitev avstrijske filmske produkcije. Cilj in naloga festivala je prefinjeno, ve?plastno in kriti?no raziskovanje avstrijske kinematografije, kot tudi postavljanje filmske industrije v središ?e medijske pozornosti in s tem javnega diskurza. Selekcija festivala postavlja filmske ustvarjalce in njihova dela v fokus, ki ponuja redko priložnost seznanjanja z avstrijskim filmom v vsej njegovi razli?nosti, raziskovanja aktualnih ustvarjalnih smernic na podro?ju ter, nenazadnje, priložnost za nova (ali ponovna) odkritja. Od leta 1998 se je s festivalom Diagonale mesto Gradec uveljavilo kot središ?e avstrijske filmske industrije in njenih gledalcev. Festival vsako leto obiš?e približno 1.300 akreditiranih strokovnjakov iz industrije in 25.000 obiskovalcev.
Sabine Gebetsroither (Crossing Europe Films festival Linz, AT)
Od leta 2004 CROSSING EUROPE Film Festival Linz vsako leto aprila svoj programski prostor namenja svojevrstnim, sodobnim in družbeno-politi?nim avtorskim filmom iz Evrope. V šestih dnevih si ob?instvo in približno 700 akreditiranih profesionalnih gostov mednarodnega festivala ogleda okrog 150 igranih, dokumentarnih in kratkih filmov, katerih izbor spremlja kinematografske dosežke pretekle festivalske sezone (vklju?no z A-festivali: berlinskim, canskim in beneškim) in poudarja kulturno in kinematografsko raznolikost Evrope. Vloga filmskih festivalov kljub spremembam medijske potrošnje in navad ob?instva ostaja pomembna z vidika približevanja filma kot umetniške forme ob?instvu, spodbujanja razprav in zagotavljanja prostora za tiste filme, ki vse bolj pogosto kljub mednarodnim festivalskim uspehom iz ekonomskih razlogov težko najdejo pot do kinematografov. CROSSING EUROPE je že deset let eden treh najpomembnejših avstrijskih mednarodnih filmskih festivalov (poleg dunajskega Viennala in festivala avstrijskega filma Diagonale v Grazu) ter velja za privla?no in komunikativno platformo za mlade ustvarjalce, cineaste in predstavnike filmske industrije, medtem ko njegova obvladljiva velikost prispeva k doživljanju filmov v sproš?enem vzdušju. Naslednja edicija festivala bo potekala med 25. in 30. aprilom 2014.
Annamaria Percavassi (TRIESTE FILM FESTIVAL, IT)
Je umetniška direktorica mednarodnega Tržaškega filmskega festivala, ki ga organizira združenje Alpe Adria Cinema. Živi in dela v rodnem Trstu, kjer je leta 1977 diplomirala iz filmske zgodovine. Leta 1968 je soustanovila prvi italijanski filmski center La Cappella Underground. Med letoma 1977 in 1991 je delala kot urednica umetniškega programa za nacionalno radijsko in televizijsko postajo RAI, sodelovala pa je tudi pri raziskovalnih projektih za tržaško filmsko knjižnico. Od leta 1989 je vodja tržaškega filmskega festivala, ki je pomemben italijanski festival, posve?en filmski produkciji iz srednje in vzhodne Evrope in ki prek koprodukcijskega sre?anja When East Meets West spodbuja sodelovanje v omenjeni regiji. Predava na univerzah in je urednica knjig s filmskega podro?ja.
Igor Mirkovi? (MOTOVUN FILM FESTIVAL, HR)
Motovunski filmski festival je v celoti posve?en filmom malih kinematografij in neodvisnih produkcij, filmom, ki izstopajo po inovativnosti, idejah in zgodbah. V vsem razen v prizadevanju za kakovost si želi biti majhen festival za male filme – male v najtoplejšem pomenu te besede. Je petdnevni filmski maraton, na katerem se filmi prikazujejo od desetih zjutraj do štirih pono?i, z ve?ernimi projekcijami na prostem, dnevnimi pa v dvoranah. Program obsega približno 70 filmov z vsega sveta, od dokumentarnih do igranih, od kratkih do celove?ernih, od “gverilskih” do koprodukcij. Edino merilo pri izbiri filmov je, ali s svojo inovativnostjo ustrezajo svobodomiselnemu ozra?ju festivala.
Motovunski filmski festival v sodelovanju z britanskim Uradom za neodvisno kinematografijo (ICO) in filmskimi strokovnjaki z vodilnih festivalov v Evropi ter s podporo programa MEDIA organizira delavnico o organizaciji filmskih festivalov: Razvoj filmskega festivala (Developing Film Festival).
Gre za petdnevni program usposabljanja, na katerem strokovni delavci s podro?ja filmskih festivalov dobijo najnovejše informacije, znanje in samozavest, da bodo lahko izboljšali poslovni model, izoblikovali ob?instvo, okrepili profesionalne odnose in spodbudili rast festivala.
Tamara Babun (ZAGREBDOX, HR)
ZagrebDox je mednarodni festival dokumentarnega filma, ki poteka vsako leto konec februarja in na za?etku marca v Zagrebu. Osnovan je bila leta 2005, da bi ob?instvu in strokovnjakom predstavil najnovejše dokumentarne filme in spodbudil nacionalno dokumentarno produkcijo ter mednarodno in regionalno sodelovanje na podro?ju koprodukcij. Je specializiran festival, na katerem se prikazujejo najboljši ustvarjalni dokumentarni filmi. Je tudi edinstven na Hrvaškem in v Evropi, kar zadeva imaginarno formo in tematiko teh filmov. Tekmovalni program festivala je razdeljen na mednarodno in regionalno kategorijo. V mednarodnem tekmovalnem programu se prikazujejo najboljši avtorski in ustvarjalni dokumentarni filmi, ki so bili posneti in producirani v zadnjem letu, s poudarkom na vsem, kar je novega, pogumnega, naprednega in drznega v svetu dokumentarnega filma. Regionalni tekmovalni program sestavljajo filmi iz Albanije, Avstrije, Bosne in Hercegovine, Bolgarije, Hrvaške, Madžarske, Italije, Kosova, Makedonije, Romunije, Slovenije in Srbije. Regionalni program je zelo poudarjen, zaradi ?esar je ZagrebDox še posebej privla?en za vse, ki si želijo ogledati najnovejšo regionalno produkcijo. Poleg tekmovalnega programa je na festivalu tudi ve? netekmovalnih programov – retrospektiv in filmov, osredoto?enih na posebne teme, žanre, tehnike in estetike.
Poseben del predstavlja tudi program delavnic, predavanj in strokovnih dogodkov dogodkov ZagrebDox Pro, ki ga festival s podporo programa MEDIA namenja spodbujanju doma?e in regionalne dokumentarne filmske industrije.
Olinka Vištica (ANIMAFEST, HR)
Olinka Vištica je po kon?anem študiju francoš?ine in angleš?ine na zagrebški Filozofski fakulteti v Dijonu in Bukarešti študirala podiplomski študij kulturnega menedžmenta Centre choregraphique de Seine-Saint-Denis. Po tem je delala kot koordinatorka izobraževalnega centra za sodobni ples Athena pod umetniškim vodstvom francoske koreografinje Kiline Cremone. Bila je del ustvarjalnega tima, ki je ustanovil Motovun Film Festival ter je med leti 2003 in 2005 bila tudi njegova direktorica. Leta 2007 je njeni produkcijski hiši Hulahop zaupana produkcija svetovnega festivala animiranega filma Animafest. Soavtorica je in producentka umetniškega projekta Muzej prekinjenih zvez. Eno leto je na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu predavala kolegij »Alternativni viri financiranj«, knjigo pod istim naslovom pa je objavila v založbi Ministrstva za kulturo Republike Hrvaške.
Marina Kožul (25 FPS, HR)
Marina Kožul je zaposlena v 25 FPS, neprofitnem združenju za avdio-vizualno raziskovanje s sedežem v Zagrebu, katerega glavni projekt, ob medijskem izobraževanju in založništvu, je 25 FPS festival, mednarodni filmski festival eksperimentalnega, inovativnega ter umetniškega filma in videa. Marina deluje kot ena izmed programskih vodij in producentov festivala 25 FPS. Kurirala je programe ve? drugih festivalov ter art kinematografov v Zagrebu in drugod po Hrvaškem ter promovirala hrvaški eksperimentalni film, video in animacijo na evropskih in mednarodnih filmskih in medijskih dogodkih.
Strokovni program 16. FSF so omogo?ili: