Vesna za najboljši celovečerni film
Prasica, slabšalni izraz za žensko
Režija: Tijana Zinajić
Produkcija: December
Utemeljitev: Film, ki nas je nabolj presenetil in očaral. Film, ki poka od energije, življenja in naklonjenosti do svojih likov. Ne igra na karto v evropskem art filmu trendovskega minimalizma, ampak izrablja vse, kar se mu ponuja – od plazu besed do tišine, od plesa do posedanja v mali kuhinji in drogeraških tripov. In v vsem je dober. To je film sijajno zrežiranega igralskega ansambla, dinamike in neke čisto nove, sveže filmske energije.
Vesna za najboljšo režijo
Darko Sinko
za film Inventura
Utemeljitev: Film je na prvi pogled videti nevsiljiv in zadržan, a je vsaka njegova minuta domišljeno zrežirana. Režiser z natančnostjo kreira ritem in tok pripovedi. V svoji slogovni enovitosti in zadržanosti Inventura odseva negotovost, frustracije in strah, ki ga občutimo, medtem ko nam življenje polzi v obstranskost.
Vesna za najboljši scenarij
Iza Strehar
za film Prasica, slabšalni izraz za žensko
Utemeljitev: Scenarij je anarhičen in analitičen. Ironičen in samokritičen. Psovaški in umetniško ambiciozen. Feminističen in falusoiden. Iskren in prevarantski. Trezen in pijan. Drogiran in čist. Abstinenčen in »jebački«. Kot življenje.
Vesna za najboljšo glavno žensko vlogo
Liza Marijina za vlogo Eve
v filmu Prasica, slabšalni izraz za žensko
Utemeljitev: Liza Marijina je še enkrat dokazala, kako močno in natančno občuti jezo generacije, ki na videz noče odrasti, čeprav ji je vse kristalno jasno. V liku Eve s svojo neizprosno neposrednostjo in jebivetrstvom »ubija« in »kolje« vse okrog sebe, obenem pa v njej začutimo strah, negotovost in globoko hrepenenje.
Vesna za najboljšo glavno moško vlogo
Radoš Bolčina za vlogo Borisa
v filmu Inventura
Utemeljitev: Radoš Bolčina se v vlogi Borisa suvereno, z vso svojo igralsko širino in izkušnjami giblje po tanki črti med coenovskim absurdom nevidnega človeka, realizmom in inteligentnim humorjem.
Vesna za najboljšo stransko žensko vlogo
Anuša Kodelja za vlogo Nine
v filmu Prasica, slabšalni izraz za žensko
Utemeljitev: Anuša Kodelja nas v vlogi Nine popolnoma očara s svojo svežino, razigrano drznostjo in izjemnim občutkom za humor. Postane naša »bestička«, sorodna duša, s katero bi odšli na konec sveta – ali pa vsaj do Berlina.
Vesna za najboljšo stransko moško vlogo
Dejan Spasić za vlogo Andreja
v filmu Inventura
Utemeljitev: Lik policijskega inšpektorja je bil na filmu viden že tolikokrat, da ga je težko odigrati na izviren način. Dejanu Spasiću je v filmu Inventura uspelo prav to. Inšpektor Andrej je zadolžen za primer, ki se ne bo nikoli razrešil, a je obenem razumen in topel človek, ki je tu prav zato, da razreši primer.
Vesna za najboljšo fotografijo
Mitja Ličen
za film Telesce
Utemeljitev: Mitja Ličen je bil v koprodukcijskem filmu Telesce pred velikim izzivom: zgodba se dogaja pred več kot sto leti. To dramatično in čustveno pripoved, kjer se glavni junaki borijo za preživetje in se simbolno prebijajo skozi peklenske situacije, je direktor fotografije posnel tako, da se gledalec počuti del tega minulega sveta, njegovih grozovitosti in odrešitev.
Vesna za najboljšo izvirno glasbo
Matija Krečič
za film Inventura
Utemeljitev: Za pogumno rabo močnih glasbenih poudarkov in odmik od glasbe, ki se staplja z oblikovanjem zvoka. Glasba tu, namesto tega, prevzame vlogo še enega filmskega lika.
Vesna za najboljšo montažo
Uroš Maksimović (montažer), Mariana Kozáková (somontažerka)
za film Odpuščanje
Utemeljitev: Družinska tragedija, tradicionalna albanska vas sredi gorskih brezpotij. Nova gospoda in uprava, svečeniki in odvetniki, proces snemanja, ki je trajal šest let. Vse to je montaža uspela oblikovati v vizualno in dramaturško celoto. Glavni lik filma, dekle, ubito v družinskem sporu, ostaja prisoten v svoji bolečini, molku in pogledu njene matere. Moški liki – sosedje, sorodniki, uradniki in svečeniki – so okupirani z mačo temami: kdo je pomembnejši in kdo si je nagrabil več denarja. Sistem se je spremnil, a patriarhat je ostal.
Vesna za najboljšo scenografijo
Neža Zinajić
za film Prasica, slabšalni izraz za žensko
Utemeljitev: Nagrado za najboljšo scenografijo prejme Neža Zinajić za film Prasica, slabšalni izraz za žensko. Številne lokacije, med njimi mnoge in vsem dobro znane ljubljanske vedute, študentska stanovanja, galerijski in zabaviščni prostori, stranišča in ordinacije, vse se odlično vklaplja v eklektični slog filma in vse deluje avtentično ter podpira like in režijo.
Vesna za najboljšo kostumografijo
Matic Hrovat
za film Prasica, slabšalni izraz za žensko
Utemeljitev: Nagrado za najboljšo kostumografijo prejme Matic Hrovat za film Prasica, slabšalni izraz za žensko. Za ulično modo, prenešeno v filmsko kostumografijo, ki odlično oriše like, zataknjene med otroštvom in odraslostjo.
Vesna za najboljšo masko
Martina Šubic Dodočić
za film Oaza
Utemeljitev: Maska Martine Šubic Dodočić v filmu Oaza Ivana Ikića je izjemen prispevek k realnosti in specifičnosti ambienta filma, pri čemer nikoli ne eksploatira svojih pritagonistov.
Vesna za najboljši zvok
Julij Zornik
za film Morena
Utemeljitev: V letošnji festivalski selekciji ime Julija Zornika, oblikovalca zvoka večine tekmovalnih filmov, močno izstopa. Lahko bi rekli, da je Julij Zornik razred zase, pa vendar smo se morali odločiti za en film, pri katerem je sodeloval kot oblikovalec zvoka. Zaradi sijajno oblikovane zvočne atmosfere prostora pod in nad morsko gladino, ki je zelo drugačna od tiste najpogosteje uporabljene v mediteranskih filmih, nagrado podeljujemo filmu Morena v režiji Antoanete Alamat Kusijanović.
Vesna za najboljšo manjšinsko koprodukcijo
Telesce
Režija: Laura Samani,
Slovenski koproducent: Vertigo
Utemeljitev: V tem sklopu smo videli nekaj izjemnih umetniških filmov, ki so že obšli festivale po svetu in zagotovo sodijo v vrh evropske kinematografije, zato odločitev o tem, kateremu od njih dodeliti nagrado, ni bila lahka. Odločitev nam je nekoliko olajšalo pravilo, da lahko slovenski avtorji dobijo vesno tako za večinske kot za manjšinske koprodukcije, s čimer smo želeli poudariti njihovo kakovost. Nagrado za najboljšo manjšinsko koprodukcijo prejme prvenec italijanske režiserke Laure Samani Telesce. To je film izjemne vizualne moči in telesnosti, ki se s platna preliva v gledalca. Postavi nas v izkušnjo podeželskega življenja z začetka 20. stoletja, ne da bi pri tem zapadel v kič ali romantizacijo življenja naših babic in prababic. Preseneti nas s subtilnimi scenarističnimi obrati ter z uporabo slovenskih in italijanskih narečij. Obenem je nežen in krut. Vsekakor je to čudovit film, za katerega upamo, da bo skupaj z drugimi izjemnimi manjšinskimi koprodukcijami našel pot v slovenske kinematografe.
Vesna za najboljši dokumentarni film
Odpuščanje
Režija: Marija Zidar
Produkcija: Vertigo
Utemeljitev: Avtorica Marija Zidar skozi zapleten konflikt med sorodniki izriše kompleksno podobo patriarhalne družbe. Z natančno in zadržano opazovalno tehniko nas popelje v samo jedro dveh sprtih družin in tako ustvari večplasten in presunljiv dokumentarni film.
Vesna za najboljši kratki igrani film
Sestre
Režija: Kukla
Produkcija: A Atalanta
Utemeljitev: V kratkem igranem filmu Sestre, režiserka ponuja gledalcu kritičen razmislek o vlogi spola in z njo povezanim nasiljem v družbi. S pomočjo intenzivnega ritma, nasičenega prepleta vizualnih podob, zvoka in glasbe nas film silovito vodi od prvega do zadnjega kadra.
Vesna za najboljši animirani film
Steakhouse
Režija: Špela Čadež
Produkcija: Finta
Utemeljitev: Kratki animirani film Steakhouse avtorice Špele Čadež na poetičen način in z določeno mero črnega humorja prikazuje surovost partnerskega odnosa ter s pomočjo vsebinsko in tehnično brezhibnega izdelka gledalca zapelje v zgodbo. V mehkobi vizualne podobe nas preseneti razplet, ki ga gledalec ne pozabi zlahka.
Vesna za najboljši eksperimentalni film
Vdor
Režija: Matevž Jerman, Niko Novak
Produkcija: Temporama
Utemeljitev: Kratki eksperimentalni film Vdor s pomočjo igre svetlobe in teme poganja zbirko v formaldehid shranjenih živalskih primerkov v nenehno gibanje. Avtorja filma manipulirata z abstraktnimi podobami, ki se gledalcu ne pustijo ujeti. Podobe skupaj z zvokom ustvarjajo nov, imaginaren in neskončen prostor gledalčevega občutenja.
Vesna za najboljši študijski film
(ne)vidni
Režija: Anže Grčar
Produkcija: UL AGRFT
Utemeljitev: Film (Ne)vidni na gledalca naredi vtis z natančnim opazovanjem azilantov in prostovoljcev pod streho Ambasade Rog. Prevzel nas je angažiran pristop mladih avtorjev, ki pronicljivo in subtilno pristopajo k izbrani temi.
Vesna za posebne dosežke
Babičino seksualno življenje
Režija: Urška Djukić, Emilie Pigeard
Utemeljitev: Vesno za posebne dosežke podeljujemo tenkočutnemu animiranemu filmu Babičino seksualno življenje, ki prikaže kratek izlet v zgodovino intimnosti podeželske babice. Avtorica se teme loteva na angažiran in ironičen način, z enostavno in učinkovito risbo ter fotografijo. Gre za ganljivo dokumentarno pripoved s ščepcem satiričnega humorja. Posebni dosežek vidimo v domiselni strukturi filma in odličnem načinu pripovedovanja, ki subtilno razgrinja tabu temo naše polpretekle zgodovine.
Vesna za posebne dosežke
Kazenski strel
Režija: Rok Biček
Utemeljitev: Vesno za posebne dosežke podeljujemo izjemnemu slovenskemu doprinosu k filmu Kazenski strel v kategoriji manjšinske koprodukcije. Režiser, soscenarist, somontažer in producent Rok Biček nam z avtorskim pristopom v petnajstih minutah, polnih suspenza ter odlično vodene kamere in mladih igralcev, pokaže, da ima navidez nedolžna igra lahko resne posledice. Film od začetka do konca deluje kot vžigalna vrvica.
**********
Posebno priznanje žirije/posebna omemba
Iskre v času – svetovni računalniški podvig
Režija Jurij Gruden
Produkcija: Senca Studio
Utemeljitev: V filmu Iskre v času, svetovni računalniški podvig so predstavljena dejstva in osebna pričevanja Janeza Škrubeja in skupine elektrotehnikov, ki so se med prvimi na svetu lotili razvijanja slovenskega in jugoslovanskega računalnika. Gledalci se seznanimo tako z njihovim svetovnim uspehom kot tudi z okoliščinami in pritiski, katerim je bilo podvrženo njihovo inovatorsko delo. Film je pomembno pričevanje iz prezrte in pozabljene zgodovine.
Posebno priznanje žirije/posebna omemba
Ameba
Režija: Blaž Završnik
Produkcija: Bandera
Utemeljitev: Film Ameba si zasluži posebno omembo zaradi gverilskega pristopa k snemanju, ki se ga v slovenski in regionalni kinematografiji uporablja vse preredko, a lahko, kot je razvidno v tem primeru, da zelo zanimive rezultate.
Vesna za najboljši film po izboru občinstva
Prasica, slabšalni izraz za žensko
Režija: Tijana Zinajić
Produkcija: December
Povprečna ocena: 4,74
DRUGE NAGRADE
Nagrada AKMS
za izbrani celovečerni film
Žirija: Špela Mrak, Luka Vidic, Jure Matičič
Morena
Režija: Antoneta Alamat Kusijanović
Utemeljitev: Žirija podeljuje nagrado filmu, ki nas je osvojil s svojo vsebinsko večplastnostjo, vizualno estetiko, režijskim presežkom in izdelanimi igralskimi stvaritvami. Z odprtimi usti smo doživljali intenzivnost družinskih odnosov, nevzdržno stopnjevanje napetosti in mamljivost pobega iz raja. Nagrado prejme film Morena.
Posebna omemba
Inventura
Režija: Darko Sinko
Utemeljitev: Posebno omembo žirija namenja prav tako izvrstnemu prvencu Inventura, ki v središče dogajanja postavi najbolj navadnega človeka, ki se znajde v precepu med lastno predstavo o sebi in tem, kar v resnici je.
********
Nagrada Društva slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI
za najboljši slovenski celovečerni filmi v tekmovalnem programu
Žirija: Bojana Bregar, Rok Govednik, Simona Jerala
Odpuščanje
Režija: Marija Zidar
Produkcija: Vertigo
Utemeljitev: Gre za premišljen film, ki odpira vpogled v neopatriarhalne strukture. Ob intimni družinski tragediji subtilno prikaže spotikanje populizma ob demokratizem, pri čemer v presojo gledalk in gledalcev ne posega.
******
Nagrada za najboljšega debitanta
pod pokroviteljstvom Iridium Filma
Darko Sinko
za film Inventura
******
Nagrada Kosobrin za dragocene filmske sodelavce
Podeljuje: Društvo slovenskih filmskih režiserjev
Za leto 2020: rekviziter Rudi Požek
Za leto 2021: mojster osvetljave Drago Jarić