Strokovna žirija

Strokovno žirijo za celovečerne filme sestavljajo:

ANUŠA KODELJA

dramska in filmska igralka

Anuša Kodelja se je po uspešno zaključenem študiju dramske igre leta 2020 zaposlila v Slovenskem narodnem gledališču Nova Gorica. Vzporedno je razvijala tudi svoje projekte ter sodelovala tako z neodvisno sceno kot s tujo produkcijo. Po dveh letih zaposlitve se je odločila za samostojno pot. Na filmu se je prvič preizkusila že med študijem s številnimi diplomskimi projekti, prvo vlogo v celovečercu pa je odigrala v filmu Marka Šantića Skupaj. Za vlogo celovečernem filmu Prasica, slabšalni izraz za žensko je na Festivalu slovenskega filma v Portorožu leta 2021 prejela nagrado vesna za najboljšo stransko žensko vlogo. Svoje filmske izkušnje nadgrajuje tudi z izobraževanji, leta 2022 je bila sprejeta v program Sarajevo Talents in leto zatem v program ReActing as a star.

ANDRINA MRAČNIKAR

režiserka in scenaristka

Andrina Mračnikar (1981) je študirala umetnostno zgodovino na Dunaju, filmsko režijo na AGRFT v Ljubljani ter na Filmski akademiji na Dunaju, kjer je leta 2010 z odliko zaključila študij režije pri Michaelu Hanekeju in študij scenaristike in dramaturgije pri Walterju Wippersbergu. Njen celovečerni igrani prvenec Ma Folie (2015) je bil prikazan na številnih mednarodnih festivalih in osvojil mnoga priznanja. Njen dokumentarec Izginjanje (2022) po filmih Andri 1924–1944 in Der Kärntner spricht Deutsch/Korošec govori nemško predstavlja tretji del trilogije o zgodovini in prihodnosti slovenske narodne skupnosti na Koroškem. Prejel je številne nagrade, med drugim vesno za posebne dosežke na Festivalu slovenskega filma Portorož. Andrina Mračnikar živi in dela na Dunaju.

ANA ŠTURM

filmska kritičarka in publicistka, odgovorna urednica revije Ekran

Diplomirana zgodovinarka in sociologinja, najraje vsakdanjega življenja, ter magistra filmskih in televizijskih študijev. Filmska gledalka, kritičarka in kuratorka. Alumna programa Talents za perspektivne mlade filmske kritike v Berlinu in Sarajevu. Od leta 2023 s Sarajevskim filmskim festivalom sodeluje tudi kot ena od mentoric programa Talents Press. Kot članica mednarodnega združenja filmskih kritikov in kritičark (FIPRESCI) je sodelovala v številnih žirijah, med drugim na festivalih v Berlinu, Rotterdamu, Karlovih Varih in Annecyju. Trenutno je odgovorna urednica revije za film in televizijo Ekran ter doktorska kandidatka na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT).

Strokovno žirijo za kratke igrane, dokumentarne, eksperimentalne, animirane in študijske filme sestavljajo:

DUŠAN KASTELIC

ustvarjalec animiranih filmov

Dušan Kastelic (1964) je zgodaj pokazal zanimanje za risanje in pripovedovanje zgodb. Že kot srednješolec je objavljal stripe v jugoslovanskih mladinskih revijah, med študijem pa se je že preživljal kot ilustrator. Nekaj let je bil zaposlen kot grafični oblikovalec, od leta 1992 pa je imel status samostojnega kulturnika kot stripar in ilustrator. Ob prelomu tisočletja ustanovil Inštitut za animacijo Bugbrain, kjer s sodelavci ustvarja avtorske animirane filme in računalniške igre. Njegove filme so predvajali na več kot 300 festivalih po svetu, zanje je prejel preko 100 nagrad in priznanj doma in v tujini, med drugim tudi dve vesni za najboljši animirani film. Zadnja leta poučuje računalniško animacijo na Akademiji umetnosti v Novi Gorici.

NAŠKO KRIŽNAR

vizualni antropolog in cineast

Naško Križnar (1943) je v času študija etnologije in arheologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani prišel v stik z amaterskim filmom. Leta 1963 se je pridružil skupini OHO in sodeloval z njo do leta 1970 kot režiser in snemalec, soustvarjalec projektov in happeningov ter kot pisec topografske poezije. Vse do upokojitve leta 2012 je bil zaposlen pri Znanstvenoraziskovalnem centru SAZU kot soustanovitelj in vodja Avdiovizualnega laboratorija. Za svoje delo na področju etnologije in etnografskega filma je prejel Murkovo nagrado Slovenskega etnološkega društva za leto 2003, za poljudno znanstveni film Piščalka pa nagrado za najboljši kratki film na Festivalu slovenskega filma v Portorožu leta 2001 in na mednarodnem festivalu arheološkega filma Cinarchea v Kielu leta 2002. Letos mu je Združenje filmskih snemalcev podelilo stanovsko nagrado IRIS za življenjsko delo. Je častni član ZRC SAZU. Živi v Kranju.

VLADIMIR ŠOJAT

filmski producent, montažer in video umetnik

Vladimir Šojat je ustanovitelj umetniške skupine artterror (1989), v okviru katere je v zadnjih 35 letih prikazal filme in video dela v MoMA PS1 The Kitchen (New York), Centre Georges Pompidou (Pariz), Bauhaus (Dessau), ICA (San Francisco) itd., kot tudi na številnih filmskih in video festivalih. V okviru svoje produkcijske hiše Frakcija je ustvaril več deset dokumentarnih in eksperimentalnih filmov. Je tudi pobudnik filmske delavnice KINOAKTIV, ki deluje v okviru Društva Slovencev SAVA v Beogradu. Obenem je selektor vsakoletnih Dnevov slovenskega filma, ki med drugim vsako leto v več mestih po Srbiji afirmirajo kratke in eksperimentalne filme slovenske produkcije. Šojat se ukvarja tudi s teorijo filma.

NAGRADA OBČINSTVA

O najboljšem celovečernem filmu po izboru občinstva odločajo neposredno gledalci z glasovanjem, katerega postopek natančneje določa Pravilnik o Festivalu slovenskega filma. Nagrada je namenjena producentu.

Nagrada Iridium za najboljšo režijo celovečernega prvenca

Nagrada IRIDIUM v vrednosti 5.000 EUR za postprodukcijske storitve se podeli režiserju najboljšega celovečernega prvenca.

 

Nagrada Društva slovenskih filmskih publicistov

Društvo slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI nagrado za najboljši slovenski celovečerni film v tekmovalnem programu Festivala slovenskega filma Portorož podeljuje s ciljem dodatne promocije filmske umetnosti, predvsem mladih in/ali prodornih avtorjev in avtoric.

 

Člani žirije za nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov 

Ivana Novak

Ivana Novak je po izobrazbi kulturologinja. Po zaključku študija na Fakulteti za družbene vede je delovala kot filmska kritičarka s statusom samozaposlene v kulturi. Prispevke o filmu in popularni kulturi je objavljala v medijih Delo, Ekran, Kinotečnik, KINO! in drugje in bila aktivna v Slovenski kinoteki, kjer se je ukvarjala z organizacijo konferenc in urejanjem zbornikov filmske teorije. Od leta 2014 je zaposlena kot filmska selektorica na Televiziji Slovenija, od letos pa tudi kot voditeljica oddaje Televizorka. Je dolgoletna članica uredništva revije Ekran, za katero redno piše. Ukvarja se tudi z glasbeno produkcijo, skladanjem pesmi in igranjem klavirja.

 

Neva Mužič

Neva Mužič se je po službi v Pionirskem domu na oddelku za filmsko vzgojo zaposlila pri Vesna filmu. V svoji karieri se je poglobljeno ukvarjala s študijem francoskega novega vala in filmske zgodovine v pariški Kinoteki, več let je sodelovala z revijo Ekran ter pisala za radijsko oddajo Gremo v kino. Redno se je udeleževala svetovnih filmskih festivalov v Benetkah, Locarnu, Krakovu in Pulju. V Cankarjevem domu je organizirala prvi mednarodni festival o naravi in kulturi ter pripravila revijo glasbenega in družbeno angažiranega filma. Vrsto let je bila tudi del programskega sveta Slovenske kinoteke, članica odbora za podeljevanje Badjurovih nagrad, Prešernove nagrade za filmsko področje ter delegatka v Kulturni skupnosti in v Skupščini RS.

 

Melita Zajc

Melita Zajc je filmska publicistka, raziskovalka in predavateljica. Stalna sodelavka revij Ekran in KINO! ter vodilne evropske revije o dokumentarnem filmu Modern Times Review. Bila je novinarka in urednica tiskanih, radiodifuznih in digitalnih medijev. Doktorirala je iz socialne antropologije in filozofije novih medijev. Raziskuje vizualno umetnost in alternativne filmske poetike, tretji film, dekolonizacijo, nigerijski video film, pa tudi inovativne poslovne modele. Od leta 2019 sodeluje s Conseil International du Cinéma et de la Télévision CICT ICFT UNESCO. Je članica društva filmskih kritikov FIPRESCI in aktivna sodelavka svetovnega združenja raziskovalcev dokumentarnega filma Visible evidence.

 

Nagrada Art kino mreže Slovenije

Nagrada združenja prikazovalcev kvalitetnega in umetniškega filma omogoča prikazovanje in promocijo izbranega celovečernega filma po 28 mestnih kinematografih po Sloveniji. Žirijo sestavljajo: Neža Mežan (Mestni kino Domžale), Erik Toth (Art kino Odeon Izola) in Uroš Zavodnik (Kino Slovenj Gradec / Kulturni dom Slovenj Gradec).

 

Neža Mežan z Mestnim kinom Domžale sodeluje že od samega začetka. Kot veliki filmski navdušenki ji je tako omogočen skorajda vsakodneven stik s filmskimi vsebinami in filmi slovenske produkcije. Prav zaradi kvalitetnih filmov, ki si jih je lahko ogledala v »domačem« kinu, je pričela razvijati svoj kritični pogled, ki ga je izpopolnjevala tudi na delavnici filmske kritike pod mentorstvom Matica Majcna. Kot prevajalka tudi podnaslavlja filme ter tako utrjuje svoj odnos do filmov tudi z bolj tehničnega vidika. Sodeluje tudi pri filmskih pogovorih v Mestnem kinu Domžale.

 

Erik Toth je dolgoletni programski vodja Art kina Odeon Izola ter koordinator in organizator kulturnih prireditev Centra za kulturo, šport in prireditve Izola. Že več let se trudi približati kulturo, predvsem filmsko, širši izolski in obalni publiki. Doslej je vzpostavil že tri projekte filmske vzgoje za vrtce, osnovne šole in študente. In če še ni očitno – obožuje film.

 

Uroš Zavodnik je svobodni umetnik, samozaposlen v kulturi, režiser, scenarist, igralec, avtor različnih igranih in dokumentarnih filmov. Filmsko umetnost je študiral v Avstriji ter v povezavi z AGRFT doktoriral v Ljubljani. Je član Igralskega studia Bratov Vajevec. Tudi poet, fotograf, v mladosti glasbenik. Filmsko umetnost in fotografijo tudi predava, je docent za predmetno področje ‘vizualna umetnost – film in fotografija’ na Univerzi v Mariboru in Akademiji za ples AMEU. Več let sodeluje z Art kino mrežo Slovenije, natančneje s Kinom Slovenj Gradec, pri filmskem izobraževanju mlade in starejše cineastične publike.